Sunday, May 30, 2010

kerja oh kerja

salam semua…aku nk ckp ttg kerja..aku sebenar nya dh boring duduk kt rumah bla cuti nie..bkn nya apa…bla duk kt rmh nie bkn nya dpt apa2 pn…so..aku ckp lh kt ayah aku yg aku nk cri kerja…ayah aku apa lgi…trus dia tanya kt aku yg dia x ckp bgi aku mkn ker sampai aku nk kna cri kerja nie?????hmmmm..so aku pn jwb lh dgn lemah lembut…makan pakai mmg ckp…tp aku sja nk cri pengalaman kerja…..mcm abg ngn adik aku…bkn apa…bla aku tgk resume diaorang…pengalaman kerja diaorang mmg bnyk…yang resume aku plak…hampeh…pengalamn yg aku ada cma msa aku buat Latihan Industri kt satu kilang nie…tu pn x lma…just 3 bln jer…ayah aku ckp yg pengalaman tu x pnting bla kta nk cri kerja…so..aku pn ckp lh skarang nie..stiap kli g interview,mst diorang tnya pengalaman bkerja…ermm..aku ckp lh kt ayah yg aku nie dri umur 5 thn dh d masukkn ke sekolah…lps jer SPM.klau x slp akulh, aku hnya cuti beberapa mggu jer…lpstu dia trus msuk kn aku kt 1 kolej swasta nie dlm jurusan Mekatronik sampai skarang….aku x berpeluang nk cri pengalamn bekerja wlupn ketika cuti sem…aku cuba mnyakin kn ayah aku yg aku nk cri pengalaman bkerja…tp dengan tegas nya ayah aku ckp habiskn diploma nie dulu…lps tue nk cri kerja cri lh…dia x kn halang punya…

No comments: