Monday, October 11, 2010

ujian a.k.a temuduga

pukul 3 petang tadi saya pergi temuduga untuk pekerjaan yang saya pohon kat satu tempat ni....masa nak pergi tu...fuhhh..gementarnya...hanya Allah je yang tahu....lebih-lebih lagi bila dah sampai kat tempat tu...makinlah gementar...tapi sekejap je...lepas tu ok balik...calon-calon yang nak buat temuduga tu xbanyak...5 orang je termasuk saya...3 lelaki dan selebihnya perempuan...kiralah sendiri berapa yang tinggal...masa temuduga tu...diorang x buat sesi soal jawab dengan panel...tapi diorang suruh jawab soalan macam pepriksaan je saya tengok....25 soalan mesti jawab dallam bahasa omputih atau bahasa saintifiknya bahasa inggeris....fuhhhh...berbelit-belit jugaklah otak saya fikir jawapan yang di pinta...tapi soalan tu semua berdasarkan kenapa kita nak sangat kerja yang ditawarkan, apa sumbangan yang kita akan berikan....lebih kurang macam tu lah....tapi Alhamdulillah saya dapat jawab...habis je jawab exam tu...hantar kertas soalan dan jawapan berserta dengan resume sekali...lepas tu boleh balik dan tunggu untuk panggilan temuduga seterusnya...InsyaAllah kalau ada rezeki...diorang akan panggil tunggu jelah...

No comments: