Sunday, July 11, 2010

hujung minggu yang memenatkan

salam...ku ingatkan hujung minggu ni aku boleh rilek-rilek or lepak-lepak ngn family...rupa-rupa nya x...aku bgn seawal 5.30 pagi...waktu ni aku blm buat apa2 lagi...aku cuma buat apa yang patut je...aku just lepak-lepak kt bilik aku je...tgh aku lepak-lepak tu...aku tertido balik...aku bangun  pun bila terdengar message masuk..hehehe...adik aku yang sent message tu...lps je baca message...aku pun terus bangun...baru je keluar dari bilik...daddy aku dah bagi arahan untuk tolong dia...dalam mamai2..aku pun tanya nk buat apa...daddy suruh berkemas cepat-cepat...lepas tu hantar adik laki aku g kampung mak aku...tapi bukan hantar kosong je...aku terpaksa bawa payung besar n bakul yang penuh dengan tebu....daddy nak mula kn bisnes air tebu hari ni...aku ingat kan dia nak mula kan esok...mummy dah mula risau sebab aku ni x pernah bawa barang2 yang besar guna motosikal...selalu nya bawa barang2 yang kecik je...tapi hari ni aku x peduli...aku cakap aku boleh bawa....lepas je aku hantar adik aku tu...aku patah balik g balik rumah...ambik daddy pulak...kali ni daddy yang bawa moto...sampai je kat kampung...daddy tiba-tiba xda mood...aku dah tahu dah...so aku buat-buat xtahu je dulu...aku biar kan daddy cool...tapi xda makna nya...balik-balik aku jugak yang kena...daddy marah-marah..aku tahu mesti ada yang x kena ni...aku ambik jalan selamat untuk diam je...lepas tu pulak daddy suruh aku g beli minyak dgn ais....wahhhh...aku kena beli ais dalam kuantiti yang bnyktapi sebelum tu aku kena balik rumah dulu sebab nak ambik barang lain...balik je rumah aku dengar mummy aku ni marah2...sebab nya rumah bersepah..lepas tu xda sapa nak tolong kemaskan...sepatutnya..aku yang tolong kemaskan...tapi terpaksa ubah rancangan...dalam mummy aku ni marah2...daddy pulak call marah2 jugak...sebab aku ni lambat...arghhh...tention aku dibuat nya...aku cuba cool..aku cakap kt mummy yg daddy dh marah2...so mummy cakap..baik pergi cepat...tkt nanti daddy marah kn aku lebih teruk lgi...aku ikut je apa mummy...so aku pun pergilh beli minyak dgn ais tu..sampai je kt tmpat daddy aku tu...daddy dah sound baik punye kt aku...makcik aku yang dgr tengok je muka aku...aku just senyum je...dah tahu sangat angin daddy aku ni...hehehe...lepas je hantar barang tu semua...aku cakap aku nak balik...daddy x benarkan...dia suruh tunggu dulu...aku pun ikut lah arahan daddy dgn separuh hati...aku bukan apa..aku belum ambik apa2 makanan lagi masa tu...aku cuma sempat ambik ubat je...tu pun aku dah kena gastrik tahap gaban...hari pulak panas...lagi lah aku susah...pening dibuat nya...last2 dalam pukul 1 tu aku cakap aku nk balik...dah xtahan dah...so daddy pun benarkan...tapi x boleh lama...aku ckp ok...tapi adik laki aku ni gatal nk ikut aku balik....kalau dia ikut...terpaksa lah aku kena gerak awal...aku xpeduli...dia nk sangat ikut...ikut lah...sampai je kt rumah...aku terus g makan...lepas makan tu aku g mandi...lepas tu solat.....aku ingat nk rehat2 jap...tapi xdpt...daddy call suruh dtg...siap pesan bawa tool lagi...dengan muka yang penat...aku pun pergi lah...sampai je...daddy suruh hantar adik laki aku yang sorang lagi balik..arghhhhh...tention aku...dari pagi sampai petang duduk atas moto je...dah lah hari panas...aku pulak jenis yang x tahan kena panas...cepat pening...lama2 terus migrain...memang dah kena pun...tapi aku tahan je...malas nk cakap kat daddy...lepas hantar adik aku tu balik...aku pergi balik kt tempat daddy aku...daddy cakap rilek2 jap...aku ni dah x tahan sebab dah migrain...huhuhu...xpe...aku buat keputusan nak tdo...aku naik kt rumah pusaka peninggalan datuk aku...aku tdo kt ruang tamu...aku x peduli hal sekeliling..aku tdo dalam setengah jam je...migrain aku pulak mkin mnjadi2...aku cakap kt daddy hantar aku balik....aku dah xtahan...oleh kerana daddy kesian tengok muka aku dah pucat n lemah semacam je...daddy pun setuju hantar aku balik...sampai je kt rumah...aku masuk bilik terus baring...mummy just tengok ngn diam je...tahu sangat akibat nya kalau aku ni dah terdedah dgn panas....sampai sekarang aku masih terasa migrain...walaupun dah ambik ubat..huhuhu...masa ni pun aku dah rasa nk demam dah...besok pulak aku dah mula nk buat praktikal...aku perlukan rehat yang secukupnya...hmmm...cukulah kisah aku untuk hari ni k...esok aku sambung balik...insyaALLAH

No comments: